Valg af kostume

Her kan i, som ny ansøger, spørge om hjælp til hvad i kan brug, hvor kan man finde, og alt andet om hvordan du kan laver din Dragt 501st Legion klar!

Redaktører: Mentor, Garrison Captain of the Guard

Besvar
idakatrinegrun
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 18 jul 2023, 13:29

Valg af kostume

Indlæg af idakatrinegrun »

Hejsa!

Jeg er ovenud excited over at lave mig et kostume så jeg kan blive medlem af gruppen.

Star Wars har været i mit hjerte siden jeg var blot få år gammel, så jeg er glad for endelig at være faldet over denne gruppe 🥲

Har førhen selv lavet mig et realistisk stormtrooper kostume, men da jeg er en kvinde på 160cm ser proportionerne en smule urealistiske ud...
Kostumet i sig selv er lavet af EVA skum og jeg er blevet rigtig glad for at arbejde i dette.

Går og overvejer at påbegynde et Boba Fett kostume (fra The Book Of Boba Fett), jeg kan bruge til at ansøge om medlemskab. Men da det er dyrt og tidskrævende at lave et ordenligt og realistisk kostume, ønsker jeg gerne at tale løbene med nogle eksisterende medlemmer, så kostumt forhåbentlig kan blive godkendt i sidste ende... Evt. Også snakke om, om Boba Fett nu også er det rigtige valg? 😁
Jeg er også interesseret i forums, hvor der diskuteres materialer og metoder til udarbejdelse af kostumer.

Er det muligt at dette kan lade sig gøre, i så fald hvordan fungere processen?

Mange hilsner Ida-Katrine

Brugeravatar
40591
Danish Garrison Commanding Officer
Danish Garrison Commanding Officer
Indlæg: 807
Tilmeldt: tirs 28 feb 2017, 23:08
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Valg af kostume

Indlæg af 40591 »

Hej!

Jeg kommer selv fra EVA-skums-kostumerne og ved at det er superfedt at arbejde med, men der er ikke ret mange kostumer der kan godkendes hvis de er lavet i EVA skum. Jeg er faktisk ikke sikker på der er nogen, nu hvor jeg tænker mig om?
Jeg vil anbefale at du får kigget og introduceret dig på:
https://thebhg.net/forum/

Som er forum for 501st Bounty Hunters. Derinde finder du en hulens masse mennesker med enormt meget viden og passion omkring bounty hunters i Star Wars. Det er stedet for de rigtigt nørdede spørgsmål og debatter :)
Det er også super hvis du tager en kigger på de nuværende CRL'er (Costume Reference Library) som er de dokumenter vi godkender kostumer efter.
https://databank.501st.com/databank/BHG_CRL
Dette er CRL-listen for bounty hunters.

https://databank.501st.com/databank/Costuming:CRLbyname
Dette er en komplet liste over de CRL'er der er færdige og som vi kan godkende kostumer efter.

idakatrinegrun
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 18 jul 2023, 13:29

Re: Valg af kostume

Indlæg af idakatrinegrun »

Hej Martin

Tak for det hurtige og meget grundige svar :-)

Jeg vil undersøge nærmere ang. Bounty Hunter guild! Lyder ret feeeedt.

Står fast ved at jeg gerne vil lave mit kostume selv, da denne process er en stor del for mig også. Hvis ikke EVA kan blive præcis nok tænker jeg at tage fat i 3D-printeren 🤔 ellers må jeg gå i tænkeboksen igen... 😅

Igen tak!

idakatrinegrun
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 18 jul 2023, 13:29

Re: Valg af kostume

Indlæg af idakatrinegrun »

Halløj igen!

Tak for de gode tips du gav mig.
Jeg har fået snuset en del rundt både på facebook, instatram og forums.
Er endt med at købe mig en 3D printer til formålet, wuhu, jeg glæder mig til for alvor at komme i gang.
Dog har jeg lige et enkelt lille spørgsmål, jeg håber du (eller andre?) har mulighed for at svare på :)
Det går på hvor man her i Danmark kan købe noget PLA filament, der ikke er alt for skod kvalitet. Synes det er lidt overkill at skulle bestille det langvejs fra hvorpå der kommer enorm porto :D

Brugeravatar
40591
Danish Garrison Commanding Officer
Danish Garrison Commanding Officer
Indlæg: 807
Tilmeldt: tirs 28 feb 2017, 23:08
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Valg af kostume

Indlæg af 40591 »

Fedt!
Jeg har selv tre printere stående :)

Tror umiddelbart filament-valg er lige så meget en religion som alt muligt andet.
Jeg har selv printet en del med 3DE Premium black fra 3D eksperten, men jeg har overvejet at skifte da det meget hurtigt bliver sprødt når det hænger i fri luft på rullen.

idakatrinegrun
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 18 jul 2023, 13:29

Re: Valg af kostume

Indlæg af idakatrinegrun »

Nice! Jeg har også lige bestilt lidt forskelligt fra 3Deksperten.
Har lidt en idé om at det er smart at bruge grå filament som base til Boba Fett.
Men kommer jo alligevel til at dække det, når jeg skal gøre 3D-printet glat...
Har ikke helt besluttet mig for hvilken metode jeg vil bruge, men YouTube, Facebook og The Bounty Hunter Guild har været utrolig hjælpsomme til at give idéer :-)

Nu skal jeg først lige have printet alt armor, og det er noget af en proces i sig selv! Wow, det er fedt!

Besvar