Imhotep joining...

Open Forum to talk about anything other than Star Wars.

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Imhotep joining...

Indlæg af 18511 »

Hej alle!
Mit navn er Mikkel Alexander og jeg er fra 1996, hvis nogen skulle være interesseret.
Jeg vil bare sig godaften, er ny her på forumet. Jeg har aldrig rigtig brugt et forum før, så ved ikke hvordan noget fungere, men finder nok ud af det hen ad vejen..
Anyway, jeg har egentlig tænkt længe over at blive en del af 501st, og har haft nogle forskellige tanker om hvilke suits/unit jeg har mest lyst til. Jeg har været vild med Star Wars siden jeg var helt lille, det startede med film og LEGO, selvfølgelig, og har så siden bare hængt ved.

Lidt om mig selv: Jeg har yderligere interesse inden for Warhammer, Vikingetiden og våben tilhørende sidstnævnte. Derudover spiller jeg lidt PC og går p.t. på produktionshøjskole, hvor jeg arbejder i læder og skind. :ugeek:

Stil endelig spørgsmål hvis der er noget I vil vide, ellers ser jeg frem til at blive en del af 501st en skønne dag! :D

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 7995 »

Velkommen ombord :)

Hvad havde du tænkt i retning af dragt? Vi står klar til og vise dig i den rigtige retning ;)

Hvor i landet er du fra? Måske har vi en lokal trooper der kan hjælpe dig på vej.
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 18511 »

Tak tak :)

Well, mine ønsker var egentlig en Death Trooper, Imperial Officer af en eller anden stil, eller bare en Trooper fra den originale trilogi eller fra The First Order. Jeg har en forestilling om at Troopers er forholdsvist dyre, så en Officer vil måske være mere passende til at starte med, når jeg ikke har den vildeste indtægt heller? Jeg ville gerne have at det er noget der kommer til at være i stil med enten Director Krennic eller General Hux, dog har jeg hverken håret eller ansigtsstrukturen til det. Til Troopers kan jeg godt lide de tunge rifler (navnlig DLT-19), ammo pouch og en pauldron. :P

Jeg bor på Nordfyn lige nu, men ellers Midstfyn.

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 7995 »

Roger dodger :)

Well. Har ikke meget erfaring med de nyere kostumer. Mest original trilogi. Lige nu er Chester, et af vorees medlemmer, ved at sælge hans Biker.
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 18511 »

Fair nok :P

Men er der så nogle guide lines til, hvis jeg selv skulle designe en trooper/officer? Eller er det kun hvad der er under Databanken, som jeg må vælge imellem? Tænker mht. rank, våben, symboler, accessories mm. Har haft nogle igéer, billeder inde i hovedet som jeg har en forestilling om ville se godt ud. Med det sagt, skal det selvfølgelig også være tro til universet og lore, hvilket var derfor jeg spurgte om der var noget stem, hvor jeg kan se guide lines til hvad der betyder hvad osv.

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 7995 »

Well. I CRL (Costume Reference Library) kan du finde alle kostumer der er godkendt i Legionen.
Findes her: http://databank.501st.com/databank/Cost ... detachment

Har du planer om at lave et kostume, som ikke er at finde her, så har du lidt af en opgave foran dig, da det kræver en del reference materiale, for at få et nyt kostume godkendt.

Hvis du tænker at få en ny karakter, som du selv har fundet på godkendt, så er det ikke rigtig muligt, da 501st, kun godkeder kostumer der er "Canon"
Altså kostumer der officielt har optrådt i Star Wars universet, på den ene eller anden måde.
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 18511 »

Jeg ville mene at det er true til "Canon". Det er egentlig bare noget så simpelt som en trooper fra den originale trilogi, hvid eller orange pauldron, ammo pouch og en DLT-19 Heavy Blaster Rifle. Det vil sige at den ligner meget en Heavy Weapons Trooper, dog uden backpack og evt. anden farve pauldron.
Den anden idé jeg havde var en Imperial Staff Officer, Field Commander, med enten en E-11 Blaster eller pistol.

Jeg ved som sagt ikke om det her så bare er ønsketænkning, eller om det egentlig er reelt nok.

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 10413 »

Imhotep skrev:Fair nok :P

Men er der så nogle guide lines til, hvis jeg selv skulle designe en trooper/officer? Eller er det kun hvad der er under Databanken, som jeg må vælge imellem? Tænker mht. rank, våben, symboler, accessories mm. Har haft nogle igéer, billeder inde i hovedet som jeg har en forestilling om ville se godt ud. Med det sagt, skal det selvfølgelig også være tro til universet og lore, hvilket var derfor jeg spurgte om der var noget stem, hvor jeg kan se guide lines til hvad der betyder hvad osv.
Som udgangspunkt, kan man ikke her i Legionen, som Morten meget korrekt også skriver, selv designe en dragt ud fra ens egen overbevisning om, hvad der kunne se fedt ud ;-) - der må vi henvise dig til nogen af de mange andre kostumeklubber, der findes.

Du skal kunne fremvise ref.billeder af karakteren fra alle sider af - afhængig af, hvilken karakter du påtænker, så har vi forskellige kostume afdelinger kaldet detachments for de enkelte. F.eks. hører de forskellige stormtroopers til i en detachment for sig, officerer i en anden, Siths i en 3., EU figurer i en 4. og sandtroopers har deres egen afd. også osv. Du kan finde dem alle under det link, som Morten lagde op til dig - vil man prøve at lave en ny figur, er det altid en god ide lige at rette henvendelse til detachmenten og høre dem af, om det er muligt.

Det vil være utrolig ærgeligt at bruge en masse penge på noget, som ikke vil kunne godkendes her i Legionen, hvis man gerne vil være medlem, så altid spørg først, så kan vi bedst hjælpe ;-)
Senest rettet af 10413 fre 22 dec 2017, 10:04, rettet i alt 1 gang.
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 7995 »

Stomrtrooper. DLT-19. Paulldron. Ingen Backpack. Lyder som en Sandrtrooper ;)
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: Imhotep joining...

Indlæg af 18511 »

Enig, Heidi, og tak. Som Morten siger, så tænker jeg at det er en Sandtrooper. Jeg mindes at have læst, at farven på en pauldron bestemmer ens rank, dog er jeg lidt rusten på disse områder.

Men i så fald, hvis det er en Imperial Staff Officer og/eller Sandtrooper som jeg så vælger, hvor kan jeg så få hjælp til det, evt. hvor jeg kan købe grej? :)
Jeg har det sådan, at mine ting helst skal være så funktionelle og tro til det originale som muligt - det gælder alle mine hobbier. Og vil hellere betale lidt mere for at få det i læder, frem for kunstlæder, for eksempel :P

Besvar