MerrSonn Power5 Blaster

Open Forum to talk about anything other than Star Wars.

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 18511 »

Hej igen :D

Jeg har haft kig på sådan en blaster som titlen siger, til min Staff Officer. Jeg har dog tænkt over, om denne kan bruges (http://gunzone.dk/product_info.php?products_id=10305) og i så fald, hvad skal jeg ellers købe/lave for at den er fuldendt?

Det er vigtigt for mig at den er "funktionel", da jeg godt kan lide at mine ting kan bruges til noget, så at sige. Dog er det vigtigste, at den er af metal og sådan, så den føles så ægte som muligt. :ugeek:

Brugeravatar
80176
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 826
Tilmeldt: tirs 06 dec 2016, 11:59

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 80176 »

Den kan godt bruges, men den er mindre end den rigtige.
Det skal du være opmærksom på.
Men du kan godt bygge en MSP 5 på den.
De andre dele kan købes på F.eks . Etzy.com ved Merc supply store.
3 d printede greeblies.
Greeblies i Metal bliver ikke lavet nogen steder PT


Sent from my iPhone using Tapatalk
"No point in running, you will just die tired"
Imperial Officer Black
Shadow Scout

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2868
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 10413 »

Du skal lige huske på, at sådan en fætter ikke må kunne "fungere", når du trooper med den i Legionen ude i det offentlige.

Det står ikke nogen steder i vores regler/guidelines som sådan, men jeg har spurgt ved Legion command for lige at være sikker - og der er beskeden, så længe den ikke er funktionel og man følger Dansk Lovgivning. Dvs. at du ikke må benytte den på troops med DG, medmindre den ikke er funktionel mere og dermed ikke kan affyres.

Hardball/softguns hører ind under våbenlovgivningen, som du finder her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1876 .

Som hovedpunkter kan nævnes :

Du skal være 18 år for at kunne købe og eje en softgun våben, uanset om den dyr/billig, manuel, elektrisk, Co2 eller gasdrevet.

Når våben transporteres skal det ske skjult/tildækket i en hardball kuffert el. lignende.

Unge mellem 16 og 18 kan spille med i airsoftgun spil, på baner som er godkendte af det lokale politi, hvis de har en skriflig tilladelse fra forældrene.

Du må som 18 årig godt skyde til måls med din softgun på din egen private grund.
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 18511 »

Ja, jeg har tænkt at man kunne pille lidt ved den, så den ikke kan affyre under trooping, og når jeg så er hjemme kan jeg bruge den. Dog ved jeg ikke så meget om det, men tænker ikke at det er umuligt og min far ved mere om det.

Men I siger at den godt kan bruges, dog at den er for lille? Hvad har det at sige?

Brugeravatar
17126
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 422
Tilmeldt: tirs 30 aug 2016, 22:37
Geografisk sted: Esbjerg V
Kontakt:

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 17126 »

Imhotep skrev:Hej igen :D

Jeg har haft kig på sådan en blaster som titlen siger, til min Staff Officer. Jeg har dog tænkt over, om denne kan bruges (http://gunzone.dk/product_info.php?products_id=10305) og i så fald, hvad skal jeg ellers købe/lave for at den er fuldendt?

Det er vigtigt for mig at den er "funktionel", da jeg godt kan lide at mine ting kan bruges til noget, så at sige. Dog er det vigtigste, at den er af metal og sådan, så den føles så ægte som muligt. :ugeek:

Tjek lige målene på den for jeg købte i sin tid også sådan en magen til og den var desværre for lille :-)
Your sword please we dont want to make a mess in front of the Chancellor :lol:

Brugeravatar
5956
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons 06 jul 2016, 10:15
Geografisk sted: Borup, Danmark
Kontakt:

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 5956 »

Lige en detalje, ud over reglerne i klubberne. Så har de forskellige conventions også deres egne regler, som jævnligt bliver skærpet. I USA er de endda kommet så langt ud på nolge cons,at man slet ikke må have noget som helst med der ligner en skyder.

Så ud med alt indmaden der kan få den til at skyde, sørg for løbet er "lukket", byg eventuelt lidt elektronik ind med lys og lyd..

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 18511 »

Jeg vil se på det, tak for svarende. :)

Brugeravatar
75128
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 274
Tilmeldt: tirs 30 aug 2016, 09:38
Geografisk sted: Lolland

Re: RE: Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 75128 »

17126 skrev:
Imhotep skrev:Hej igen :D

Jeg har haft kig på sådan en blaster som titlen siger, til min Staff Officer. Jeg har dog tænkt over, om denne kan bruges (http://gunzone.dk/product_info.php?products_id=10305) og i så fald, hvad skal jeg ellers købe/lave for at den er fuldendt?

Det er vigtigt for mig at den er "funktionel", da jeg godt kan lide at mine ting kan bruges til noget, så at sige. Dog er det vigtigste, at den er af metal og sådan, så den føles så ægte som muligt. :ugeek:

Tjek lige målene på den for jeg købte i sin tid også sådan en magen til og den var desværre for lille :-)
Det var også den jeg købte.... Og den er mindre end en rigtig.. jeg jeg ville nok finde noget andet hvis jeg var dig.. :(

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
"So you want to make a difference? Trust me, you’re gonna love it.”

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2868
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 10413 »

Imhotep skrev:Ja, jeg har tænkt at man kunne pille lidt ved den, så den ikke kan affyre under trooping, og når jeg så er hjemme kan jeg bruge den. Dog ved jeg ikke så meget om det, men tænker ikke at det er umuligt og min far ved mere om det.

Men I siger at den godt kan bruges, dog at den er for lille? Hvad har det at sige?
Du kan bruge den, hvis du, som der er nævnt her i tråden, har pillet indmaden ud af den - funktionelle våben er ikke tilladt her.

Størrelsesmæssigt er den mindre end de modeller, som der blev brugt - prøv at gå ind på de forskellige detachments og spørg om forhandlere, de plejer at være gode til at give råd også.

EDIT : lavede en hurtig søgning og fandt lidt på etsy : https://www.etsy.com/listing/533102412/ ... nn-power-5
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
18511
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 21 dec 2017, 21:09

Re: MerrSonn Power5 Blaster

Indlæg af 18511 »

Det er forståeligt nok. Jeg vil kigge lidt rundt, evt. spørge til råds hvor man kan købe en af metal, ellers har jeg jo den som Heidi henviste til som backup. :)

Besvar