Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Open Forum to talk about anything other than Star Wars.

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Besvar
Brugeravatar
thomas_holm
Danish Garrison Supporter
Danish Garrison Supporter
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 14 apr 2017, 11:25

Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af thomas_holm »

Hej

Vidste ikke lige, om dette var det rigtige sted på forummet at spørge om dette, men nu gør jeg det i hvert fald lige her :).

Jeg står og skal til og i gang med at skaffe mig en sandtrooper, men jeg ved ikke rigtig om jeg skal vælge kit eller allerede samlet. Bor nemlig på kollegium og har derfor ikke så meget plads og måske heller ikke de helt rette faciliteter til at samle et kit, så ved ikke, om jeg bare skal starte ud med at købe en allerede samlet dragt. Har dog heller ikke lige nogen ide om, hvordan det er at købe en allerede samlet dragt. Kræver det en masse tilpasning og justeringer, når man får det? Hvad er nogle af jeres erfaringer med at have købt allerede samlet?

De dragter, jeg så har kigget på, er fra RS Prop Masters og Troopermaster. Er der eventuelt nogle, der kan fortælle lidt om deres erfaringer med enten den ene eller den anden. Har hørt, at de begge skulle være ret gode. Er der nogle væsentlige forskelle på de to?

Håber I kan hjælpe mig lidt og beklager de mange spørgsmål :D.

Venlig hilsen
Thomas Bang Holm

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 7995 »

Hej Thomas

Har selv en TM dragt, som jeg selv har samlet. Er personligt rigtig glad for TM. Han tilbyder sine dragter i 1,5mm og 2mm ABS. Han tilbyder også at samle dragterne og mig bekendt har de ikke krævet yderligere modificering. Det sagt, så er der bare lidt ekstra tilfredsstillelse i at sige man selv har samlet skidtet :)

RS er også et godt produkt støbt (i PVC mener jeg) efter originale TK dragter. Dette kan specielt ses på hjelmen. Den originale hjelm var malet og det fremgår tydeligt af deres støbning(penselstrøg og løbere kan ses). De tilbyder også et komplet samlet kit. Hvordan det er med tilpasning der, har jeg dog ingen ide om.

Håber det gav lidt svar :)
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Brugeravatar
80176
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 826
Tilmeldt: tirs 06 dec 2016, 11:59

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 80176 »

Hej.
RS laver sine full comms i både PVC og ABS. Jeg har én full com i ABS 1,5 mm.
Det er en super lækker armour. Med de små "skavanker" de originale også havde.
Vedrørende om den skal tilrettes lidt: det kommer an på højde og drøjde. Min skulle ordnes lidt i længden da jeg kun er 170cm. Men det er ikke svært, og der er massere der kan råde og vejlede herinde.
Men både RS og TM er super duper kvalitet, og uanset hvilken af dem du vælger, for du et super produkt.
De laver begge full comms med hele baduljen inkl blaster, støvler og alt andet. Koster ca 15000
"No point in running, you will just die tired"
Imperial Officer Black
Shadow Scout

Brugeravatar
thomas_holm
Danish Garrison Supporter
Danish Garrison Supporter
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 14 apr 2017, 11:25

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af thomas_holm »

Tak for svar :). Det afklarede i hvert fald lige et par ting. Så må jeg bare få taget mig sammen til at vælge mellem RS og TM. De lyder bare begge så fede :D.

82083
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 666
Tilmeldt: ons 24 aug 2016, 21:03
Geografisk sted: Odder

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 82083 »

Har også min shadow trooper fra TM . Er super glad for den ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klitgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 22:47

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af Klitgaard »

7995 skrev:
ons 26 apr 2017, 17:35
Hej Thomas

Har selv en TM dragt, som jeg selv har samlet. Er personligt rigtig glad for TM. Han tilbyder sine dragter i 1,5mm og 2mm ABS. Han tilbyder også at samle dragterne og mig bekendt har de ikke krævet yderligere modificering. Det sagt, så er der bare lidt ekstra tilfredsstillelse i at sige man selv har samlet skidtet :)

RS er også et godt produkt støbt (i PVC mener jeg) efter originale TK dragter. Dette kan specielt ses på hjelmen. Den originale hjelm var malet og det fremgår tydeligt af deres støbning(penselstrøg og løbere kan ses). De tilbyder også et komplet samlet kit. Hvordan det er med tilpasning der, har jeg dog ingen ide om.

Håber det gav lidt svar :)
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål! Siden jeg er super uviden når det kommer til at bygge en bucket (endnu). Jeg sidder selv og overvejer at købe en TK af Troopermaster, men jeg forstår ikke helt forskellen på hans 1,5mm gloss udgave og hans 2mm akryl version. Er der så stor en forskel og hvad er anbefalet at gøre? :)

Brugeravatar
79211
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 424
Tilmeldt: lør 19 aug 2017, 09:14

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 79211 »

Jeg ville evt foreslå du kigger på RWA creations på Facebook, super fin fyr og der kan du bestille det trimmet og samlet så vidt jeg husker. Han laver det også i 1,5-2mm ABS.

Ross har lavet videoer med trimning til samling af hjelm på youtube

Så kan du slippe for import gebyr lidt endnu 😉 inden brixit
Ved ikke hvor i verden de andre ligger 🙂

Brugeravatar
79211
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 424
Tilmeldt: lør 19 aug 2017, 09:14

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 79211 »

Jeg ville evt foreslå du kigger på RWA creations på Facebook, super fin fyr og der kan du bestille det trimmet og samlet så vidt jeg husker. Han laver det også i 1,5-2mm ABS.

Ross har lavet videoer med trimning til samling af hjelm på youtube

Så kan du slippe for import gebyr lidt endnu 😉 inden brixit
Ved ikke hvor i verden de andre ligger 🙂

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: Kit eller samlet / RS eller Troopermaster

Indlæg af 7995 »

Klitgaard skrev:
ons 04 sep 2019, 15:09
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål! Siden jeg er super uviden når det kommer til at bygge en bucket (endnu). Jeg sidder selv og overvejer at købe en TK af Troopermaster, men jeg forstår ikke helt forskellen på hans 1,5mm gloss udgave og hans 2mm akryl version. Er der så stor en forskel og hvad er anbefalet at gøre? :)
2mm acryllic capped er mega shiny, men er knap så fleksibelt, som 1,5mm ;)

Ross Walmsley viser forskellen i den her video ;)
https://www.youtube.com/watch?v=P0LRcuUY300
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Besvar