En hilsen fra det nordjyske

Open Forum to talk about anything other than Star Wars.

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Brugeravatar
27014
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Indlæg: 494
Tilmeldt: lør 07 okt 2017, 22:53
Geografisk sted: Aalborg

En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 27014 »

Hej alle bad guys!

Jeg hedder Søren, er 38 år og bor i Aalborg.

Jeg rendte ind i nogle af jeres medlemmer i min lokale Fætter BR for nylig, da jeg var ind eog købe Lego til junior og jeg, og fik mig en kort lille snak med en Shadow Storm Trooper. Havde godt hørt om The 501st, men var slet ikke klar over hvor stor og organiseret en størrelse det er før jeg kom hjem og researchede lidt på nettet.

Fandt frem til, via 501st.com, at der kun fandtes en enkelt Shadow Stormtrooper i DK og sendte fluks en mail afsted til Mathias. Fandt dog senere frem til jeres side her, og fik mig oprettet. Jeg overvejer meget seriøst at melde mig ind, men vil meget gerne lige snuse lidt rundt og forhøre mig inden jeg springer ud at investere alt for penge.

Jeg søger for det første mere information med hensyn til at skaffe mig en dragt. Har en idé om hvilken det skal være, og at den nok skal købes så klar som mulig "out of the box" da jeg ikke rigtig har faciliteter og/eller evnerne til at lave for meget selv. Hvor skal jeg eventuelt oprette en tråd her på jeres side angående anbefalinger i den retning? Har også tilmeldt mig det korrekte underforum på 501st.com, men afventer godkendelse.

Derudover har jeg en del praktiske overvejelser i forbindelse med at kaste mig ud i denne nye spændende hobby, sådan som transport, opbevaring og lignende af dragt og dele. Er det også spørgsmål jeg gerne må kaste op her på forum, hvis de ikke allerede er besvarede i tidligere indlæg?

Sidst, men ikke mindst, ville det jo være fedt at hilse noget mere på nogle af jer medlemmer, specielt nogle lokale i nærheden af mig. Udover jeres event kalender, er der så andre steder man kan se lidt om hvor og hvordan i mødes, og eventuelt snige sig med som gæst for at få lidt indtryk og indspark?

På forhånd mange tak for jeres svar. :)
“I have brought peace, freedom, justice, and security to my new empire.” | TX troops: 52 | SL troops: 6

Brugeravatar
15117
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 524
Tilmeldt: søn 30 okt 2016, 09:15

Re: RE: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 15117 »

Dysternaut skrev:Hej alle bad guys!

Jeg hedder Søren, er 38 år og bor i Aalborg.

Jeg rendte ind i nogle af jeres medlemmer i min lokale Fætter BR for nylig, da jeg var ind eog købe Lego til junior og jeg, og fik mig en kort lille snak med en Shadow Storm Trooper. Havde godt hørt om The 501st, men var slet ikke klar over hvor stor og organiseret en størrelse det er før jeg kom hjem og researchede lidt på nettet.

Fandt frem til, via 501st.com, at der kun fandtes en enkelt Shadow Stormtrooper i DK og sendte fluks en mail afsted til Mathias. Fandt dog senere frem til jeres side her, og fik mig oprettet. Jeg overvejer meget seriøst at melde mig ind, men vil meget gerne lige snuse lidt rundt og forhøre mig inden jeg springer ud at investere alt for penge.

Jeg søger for det første mere information med hensyn til at skaffe mig en dragt. Har en idé om hvilken det skal være, og at den nok skal købes så klar som mulig "out of the box" da jeg ikke rigtig har faciliteter og/eller evnerne til at lave for meget selv. Hvor skal jeg eventuelt oprette en tråd her på jeres side angående anbefalinger i den retning? Har også tilmeldt mig det korrekte underforum på 501st.com, men afventer godkendelse.

Derudover har jeg en del praktiske overvejelser i forbindelse med at kaste mig ud i denne nye spændende hobby, sådan som transport, opbevaring og lignende af dragt og dele. Er det også spørgsmål jeg gerne må kaste op her på forum, hvis de ikke allerede er besvarede i tidligere indlæg?

Sidst, men ikke mindst, ville det jo være fedt at hilse noget mere på nogle af jer medlemmer, specielt nogle lokale i nærheden af mig. Udover jeres event kalender, er der så andre steder man kan se lidt om hvor og hvordan i mødes, og eventuelt snige sig med som gæst for at få lidt indtryk og indspark?

På forhånd mange tak for jeres svar. :)
Hejsa spørg endelig løs evt fang mig på fb. Og skriv en pb. Ellers er vi i Kolding på lørdag til walkathon hvor vi står på familie ruten så der er du meget velkommen til at kigge forbi

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
80176
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 826
Tilmeldt: tirs 06 dec 2016, 11:59

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 80176 »

Hey Dude.
Hvis du skal have den "ready to wear " så prøv at check "RS Propmasters.com", eller Troopermaster på FB. De lavet begge "full commisions" hvor alt tilbehør er med. Meeeen det koster.
Hilsen Nicholai
"No point in running, you will just die tired"
Imperial Officer Black
Shadow Scout

Brugeravatar
73012
Danish Garrison Executive Officer
Danish Garrison Executive Officer
Indlæg: 1895
Tilmeldt: man 04 jul 2016, 12:05
Geografisk sted: Nibe, Farstrup

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 73012 »

Velkommen til! Altid dejligt med flere ny mennesker.

Vi har 4 der boer i eller nær Aalborg. Jeg boer selv i Farstrup ude vel Nibe, Løgstør.

Hvad er det du er efter? Hvilket slags dragt osv?

Vi har mange forskellige typer her i DK og alle vores medlemmer er altid villige til at "give a helping hand". Du skal bare spørge løs og vi vil meget gerne hjælper dig i det rette retning.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Brugeravatar
27014
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Indlæg: 494
Tilmeldt: lør 07 okt 2017, 22:53
Geografisk sted: Aalborg

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 27014 »

Mange tak for velkomsten til forum her. Jeg fornemmer at det er okay at jeg blot fyrer mine spørgsmål af i denne tråd, da ingen af jer umiddelbart har lagt op til at det hører hjemme andetsteds på forum.
15117 skrev:Hejsa spørg endelig løs evt fang mig på fb. Og skriv en pb. Ellers er vi i Kolding på lørdag til walkathon hvor vi står på familie ruten så der er du meget velkommen til at kigge forbi
Jeg har et noget anstrengt forhold til Facebook, så er ikke derpå. Er det derpå meget af jeres kommunikation foregår, så må jeg selvfølgelig genoverveje den strategi og oprette mig en profil specielt til formålet.

Med hensyn til Kolding, så er det nok lige langt nok... et af mine praktiske forbehold jeg har i forhold til at investere i en dragt og melde mig ind er nemlig at jeg ikke har bil, hvilket jeg fornemmer nok kommer til at begrænse mig meget. Var også derfor jeg har lidt spørgsmål angående transport, da jeg jo nok kommer til at skal slæbe alt gearet med i bus/tog i ny og næ. Har set Stanley kassen som mange af jeres medlemmer anbefaler og bruger, men det er jo stadig noget af en størrelse at slæbe rundt på. Når i tager til jeres events, arrangerer i så fælles kørsel? Eller er det ikke rigtig så relevant på grund af at gearet fylder så meget, og man derfor typisk ikke kan være ret mange med i en bil alligevel?
80176 skrev:Hey Dude.
Hvis du skal have den "ready to wear " så prøv at check "RS Propmasters.com", eller Troopermaster på FB. De lavet begge "full commisions" hvor alt tilbehør er med. Meeeen det koster.
Hilsen Nicholai
Har faktisk selv fundet frem til RS, og tager jeg springet bliver det sandsynligvis en full commission hos dem, medmindre nogle af jer har dårlige erfaringer med dem, eller anbefaler andet. Men så vidt jeg har læst indtil videre skulle de vist lave noget rimelig godt grej, og de garanterer jo enddog på deres hjemmeside at en full commission hos dem giver adgang til The 501st. Med hensyn til prisen, er det ikke det der afskrækker mig mest. Det er mere det praktiske, som nævnt ovenfor, og hvor meget det kommer til at begrænse min deltagelse i jeres events rundt omkring i landet.
73012 skrev:Velkommen til! Altid dejligt med flere ny mennesker.

Vi har 4 der boer i eller nær Aalborg. Jeg boer selv i Farstrup ude vel Nibe, Løgstør.

Hvad er det du er efter? Hvilket slags dragt osv?

Vi har mange forskellige typer her i DK og alle vores medlemmer er altid villige til at "give a helping hand". Du skal bare spørge løs og vi vil meget gerne hjælper dig i det rette retning.
Mange tak, og fedt at høre at der trods alt er lidt tropper fra garnisonen heroppe i det mørke nordjylland. Jeg er meget varm på at blive jeres anden Shadow Storm Trooper. Håber ikke den ene i har vil tage det ilde op, da han så ikke længere vil være den eneste. ;)

Og som nævnt, så satser jeg på en full commision da jeg ikke rigtig har så meget mulighed for at arbejde selv, da jeg bor i lejlighed med ret begrænset plads. Der er dog plads nok til at jeg regner med at dragten skal udstilles på en mannequin hvis det når dertil, så er der nogen der har erfaring med det hører jeg også gerne om det. :D

Endnu engang tak for den varme velkomst!
“I have brought peace, freedom, justice, and security to my new empire.” | TX troops: 52 | SL troops: 6

Brugeravatar
15117
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 524
Tilmeldt: søn 30 okt 2016, 09:15

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 15117 »

Fælles kørsel foregår tit har selv præsteret en supporter en en imperial guard en tk comander og jeg selv som tk i en Volvo så der kan sagtens lade sig gøre.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
15117
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 524
Tilmeldt: søn 30 okt 2016, 09:15

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 15117 »

Ps købte selv rs Full commision og kan kun anbefale dem super service og inden for leverings tiden.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
80176
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 826
Tilmeldt: tirs 06 dec 2016, 11:59

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 80176 »

Ja, hvis "skejserne" ikke er et problem, så laver RS top notch grej.
Selvom den er lavet på "mål" vil den kræve et minimum af tilpasning inden den kan godkendes. Men det er intet problem. Bare bestil noget ekstra ABS med, så skal vi non få det fikset. RS er super kvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"No point in running, you will just die tired"
Imperial Officer Black
Shadow Scout

Brugeravatar
27014
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Danish Garrison Merchandise and Branding Officer
Indlæg: 494
Tilmeldt: lør 07 okt 2017, 22:53
Geografisk sted: Aalborg

Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 27014 »

15117 skrev:Fælles kørsel foregår tit har selv præsteret en supporter en en imperial guard en tk comander og jeg selv som tk i en Volvo så der kan sagtens lade sig gøre. Billede

Ps købte selv rs Full commision og kan kun anbefale dem super service og inden for leverings tiden.
Okay, så er det ikke helt umuligt at samle tropper i en enkelt transport kan jeg forstå. :D Godt at vide. Og i den forbindelse kan jeg vel kun opfordre de nordlige medlemmer til at tænke på mig hvis i skulle mangle en newbie wannabe supporter og/eller lidt tilskud til kørselsregnskabet næste gang i skal afsted, og endelig give mig besked hvis det kunne være relevant!

Og fedt med en anbefaling af RS, var sådan noget jeg også var ude efter, for at sikre mig at jeg ikke køber katten i sækken. Måtte du tilpasse den efter modtagelse, og hvis ja, i hvor høj grad? Hvor gammel er den og hvor godt har den holdt? Er der meget vedligeholdelsesarbejde i sådan en dragt? Fortæl fortæl! :lol:
80176 skrev:Ja, hvis "skejserne" ikke er et problem, så laver RS top notch grej.
Selvom den er lavet på "mål" vil den kræve et minimum af tilpasning inden den kan godkendes. Men det er intet problem. Bare bestil noget ekstra ABS med, så skal vi non få det fikset. RS er super kvalitet.
Er jo ikke fordi jeg er millionær eller noget, men jeg har lidt fornøjelsespenge stukket til side som jeg godt kunne finde på at skyde af på dette projekt. Og så hellere gøre det rigtige og få noget ordentligt første gang, i stedet for at gå helhjertet ind i det, efter min mening.

Vil dog meget gerne have uddybet hvad du mener med at bestille lidt ekstra ABS med til tilpasning, da jeg ikke er helt med på hvad det indebærer. Hvad skal jeg forhøre mig om hos RS desangående? Jeg går ud fra at det er noget udover deres full commission bestilling?
Senest rettet af 27014 søn 08 okt 2017, 13:11, rettet i alt 1 gang.
“I have brought peace, freedom, justice, and security to my new empire.” | TX troops: 52 | SL troops: 6

Brugeravatar
15117
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 524
Tilmeldt: søn 30 okt 2016, 09:15

Re: RE: Re: En hilsen fra det nordjyske

Indlæg af 15117 »

Dysternaut skrev:
15117 skrev:Fælles kørsel foregår tit har selv præsteret en supporter en en imperial guard en tk comander og jeg selv som tk i en Volvo så der kan sagtens lade sig gøre. Billede

Ps købte selv rs Full commision og kan kun anbefale dem super service og inden for leverings tiden.
Okay, så er det ikke helt muligt at samle tropper i en enkelt transport kan jeg forstå. :D Godt at vide. Og i den forbindelse kan jeg vel kun opfordre de nordlige medlemmer til at tænke på mig hvis i skulle mangle en newbie wannabe supporter og/eller lidt tilskud til kørselsregnskabet næste gang i skal afsted, og endelig give mig besked hvis det kunne være relevant!

Og fedt med en anbefaling af RS, var sådan noget jeg også var ude efter, for at sikre mig at jeg ikke køber katten i sækken. Måtte du tilpasse den efter modtagelse, og hvis ja, i hvor høj grad? Hvor gammel er den og hvor godt har den holdt? Er der meget vedligeholdelsesarbejde i sådan en dragt? Fortæl fortæl! Billede
80176 skrev:Ja, hvis "skejserne" ikke er et problem, så laver RS top notch grej.
Selvom den er lavet på "mål" vil den kræve et minimum af tilpasning inden den kan godkendes. Men det er intet problem. Bare bestil noget ekstra ABS med, så skal vi non få det fikset. RS er super kvalitet.
Er jo ikke fordi jeg er millionær eller noget, men jeg har lidt fornøjelsespenge stukket til side som jeg godt kunne finde på at skyde af på dette projekt. Og så hellere gøre det rigtige og få noget ordentligt første gang, i stedet for at gå helhjertet ind i det, efter min mening.

Vil dog meget gerne have uddybet hvad du mener med at bestille lidt ekstra ABS med til tilpasning, da jeg ikke er helt med på hvad det indebærer. Hvad skal jeg forhøre mig om hos RS desangående? Jeg går ud fra at det er noget udover deres full commission bestilling?
Det eneste jeg justerede på min var at jeg flyttede underarmene ned pga jeg har så lange gorilla arme det var vist det til godkendelse har så efter følgende lavet lidt optimering på dragten så den er til at bruge movie accurate er ikke ens betydende med den er nem og tage af og på Billede

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Besvar