TIE Fighter Pilot

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Besvar
Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

TIE Fighter Pilot

Indlæg af 19604 »

Kigger lidt på RS Propmasters full commission TIE Fighter Pilot - den burde da være okay kvali, efter hvad jeg kan læse mig til rundt omkring, eller hvad? Jeg er klar over at der stadig er arbejde med tilpasning, men er da nemt at købe et næsten komplet sæt.

Eller er Full Commisions lidt ildeset - eller generelt en dårlig idé?

Jeg prøver først at fremmest at skaffe mig et økonomisk overblik over hvad en TIE Fighter Pilot vil komme til at koste, og jeg ønsker fortrinsvis at handle indenfor EU. Er det realistisk, og er det andre udbydere jeg i så fald bør tjekke?

Og hvor nemt/svært er det at tilpasse chest- og back-armor?

Har læst pænt meget på Jolly Rogers forum, men her fokuseres der (naturligt nok) primært på amerikanske forhandlere...

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

Brugeravatar
30055
501st Member
501st Member
Indlæg: 441
Tilmeldt: tors 06 okt 2016, 15:30
Geografisk sted: Snekkersten
Kontakt:

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 30055 »

Ello.
Jeg har lige haft bygget en lille tie reserve og er pt igang med en tie pilot. Og her vil jeg da gerne bidrage til din tråd.
Jeg har kun hørt godt om RS props full commision. Der er flere af Jolly Rogers der snakker godt om den, men du kan også gøre det med at købe alle tingene ind fra forskellige steder.

Skriv endelig en besked hvis du vil have nogen steder at finde gear osv. Jeg kan hjælpe dig med at finde nogen fine steder. Men som sagt RSPropMasters bud på en fuld Pilot til 7.061,42 DKR er pænt godt.
Kun godt at sige om RSPropMaster herfra :)
Jeg har selv købt hjelm, chestbox og armor hos dem og kan klart anbefale dem hos hardparts og for de er super effektive og har en meget hjælpsom kundeservice.
Du kan gøre det lidt billigere at købe som KIT (byg-selv) og der har du muligheden for at få "fingeren med i spillet" men hvis du har mellem 3 til 10 tommelfingere så ville jeg anbefale dig at købe fuldt bygget udstyr.
Senest rettet af 30055 ons 07 jun 2017, 23:04, rettet i alt 1 gang.
TD/TI/ID-30055 @ Nordic Garrison
Rebel Fleet Trooper & X-Wing pilot @ Nordic Base

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 19604 »

Tænker at man jo snildt kan få en lavere købspris ved 100% DIY kits... men det kan også hurtigt blive en dyr og trist affære hvis man netop har for mange tommelfingre.

Men kan det overhovedet svare sig at købe det hele seperat rundt omkring? Eller løber det alligevel bare op?

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 10413 »

Jeg vil foreslå dig at melde dig ind på forummet for Tie pilot´erne : https://www.jrs501st.com/forums/index.php

Der kan du finde alt om forhandlere osv., se andres byggetråde og spørge ind til de forskellige kits.

Jeg er selv næsten færdig med min armor til en Tie ANH, og jeg har købt mine ting ved forskellige - priserne varierer meget og det afhænger jo også om, om du selv vil lave dit kostume, eller få en færdiglavet, hvis man er lidt usikker på, om man kan lave den selv. Uanset hvad, så er der ingen, som peger fingre - tværtimod ;-)

Skulle du købe et kit, så har vi en del medlemmer, som kan hjælpe dig - så pøj pøj :-D
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
30055
501st Member
501st Member
Indlæg: 441
Tilmeldt: tors 06 okt 2016, 15:30
Geografisk sted: Snekkersten
Kontakt:

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 30055 »

Jeg har brugt 600-1000 mindre på at købe hist og pist. Men så skulle der også rettes til hist og pist og bygges selv.
Det er noget du selv vælger, men hvis jeg skulle stå i starten og vælge ud fra min erfaring, så ville jeg tage full commission. Men det er dit valg.
Meditade on the force and the answer should come to you.
Soenie skrev:Tænker at man jo snildt kan få en lavere købspris ved 100% DIY kits... men det kan også hurtigt blive en dyr og trist affære hvis man netop har for mange tommelfingre.

Men kan det overhovedet svare sig at købe det hele seperat rundt omkring? Eller løber det alligevel bare op?

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk
TD/TI/ID-30055 @ Nordic Garrison
Rebel Fleet Trooper & X-Wing pilot @ Nordic Base

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 19604 »

Tak for jeres svar, begge to Jeg er skam allerede på Jolly Rogers forum og har læst en del, men vedr. køb synes jeg mest jeg er stødt på amerikanske forhandlere derinde. Tænkte at det også kunne være rart med lidt "lokale" danske erfaringer og info Men jeg fortsætter skam med at læse derinde...

Jeg er nysgerrig: Hvor har I købt jeres flightsuits?

Og hvor nemt/svært er det at rette armor til? Er nemlig en smule krumrygget, og egentlig er det fjollet at kaste penge i sådan et projekt hvis det alligevel er urealistisk at få noget brugbart ud af det

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 10413 »

Der er et par sælgere i England, som sælger både færdige og kits, og de er også på FB. Jeg skal lige se, om jeg stadig har links til dem.

Jeg købte min flightsuit hos Coplaysky.com, som laver dem efter mål - her køber de fleste fra. Dog skal man selv lige gøre dem opmærksom på, at compad vinduet på ærmet skal have en anden størrelse, da de har tendens til at lave dem for små. Det er billigt at få dem derfra og ok kvalitet.

Det afhænger af, hvor meget din ryg krummer - man kan jo "forlænge" skulderstropperne, så man kan få rygarmoren lidt længere baglæns og så fore den med skumgummi for at holde den rigtige vinkel, men jeg vil foreslå dig at se, om du evt. kan få lov til lige at prøve en armor hos et eksisterende medlem ved evt. at besøge et af vores armor events, som afholdes jævnligt rundt om i landet.

Tie Pilot´en giver også mulighed for at lave flere dragter, hvor der ikke er armor med, f.eks. Tie pilot reserve, Bridge crew, Gunner og Imperial navy trooper. Forskellen på de her er egentlig "bare" de forskellige tilbehørsdele såsom hjelme, handsker mv.

Selv begyndte jeg med en biker scout, men da jeg selv har meget dårlig ryg (svajrygget og 3 skader), så måtte jeg desværre sælge den, da jeg ikke kunne holde til at gå i den. Det er rigtig ærgeligt, som du selv skriver, at bruge en masse penge på noget, som man så ikke kommer til at bruge. Du kunne også gå efter et af de mere bløde dragter, såsom Tusken eller Sith - og så er der jo også de "gode" ved Rebel Legion ;-)
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 19604 »

Mange gode svar og muligheder - tak for det Har kigget lidt på Tusken også, helt specifikt Godzilla-kittet, og den er ikke udelukket endnu

Jeps, holder skam nøje øje med de forskellige armor-parties og hvornår der lander et i nærheden af mig - som også passer overens med kalenderen

Tak for info

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

61815
Indlæg: 387
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 17:16

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 61815 »

Soenie skrev:Mange gode svar og muligheder - tak for det Billede Har kigget lidt på Tusken også, helt specifikt Godzilla-kittet, og den er ikke udelukket endnu Billede

Jeps, holder skam nøje øje med de forskellige armor-parties og hvornår der lander et i nærheden af mig - som også passer overens med kalenderen Billede

Tak for info Billede

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk
Du kan altid skrive via fjæsen Søren, så skal jeg nok hjælpe dig igennem processen.
Troops 2013 / 5 including Legoland 2013
Troops 2014 / 12 including Legoland 2014
Troops 2015 / 10 including Legoland 2015
Troops 2016 / 15 including Legoland 2016
Troops 2017 / 16 including Legoland 2017

Imperial gunner
ANH Tie pilot
AT-ST driver

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: TIE Fighter Pilot

Indlæg af 19604 »

Tak, Jesper - lyder godt

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

Besvar