Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Besvar
Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 19604 »

HELLØW

Yes, jeg er newbie (indtil videre endda kun en newbie-supporter), men synes da alligevel at dette forum skal bruges. Desværre synes jeg der er en mangel på deciderede byggetråde herinde, inklusive WIP-billeder, men mon ikke vi kan lave om på det? :D

Nå, men her er mit bud. Jeg er gået i gang med at sætte en TIE Reserve Pilot sammen, og jeg har givet mig selv en lang tidsfrist på opgaven. Jeg tænkte, at der måske også er andre nye, der (ligesom jeg selv gjorde i starten) blot snuser anonymt rundt og søger inspiration og tips. Jeg håber derfor, at denne tråd måske kan friste andre til at komme i gang.

Undskyld hvis jeg går for meget i detaljer ;) Men udover blot at vise mine valg, vil jeg også prøve at komme med mine overvejelser samt links til de forhandlere, jeg bruger (og har overvejet). For jer garvede medlemmer: Beklager, men I ved jo nok det hele i forvejen, så håber ikke det keder jer ;)

Som sagt går jeg efter en TIE Reserve Pilot - CRL'en er egentlig ganske overskuelig, og jeg har af flere Danish Garrison-medlemmer fået at vide, at netop denne dragt er god for begyndere. Ingen kostumer er super-billige, men denne ligger dog i et prisleje, som er "lettere tilgængeligt" :lol:

CODE CYLINDERS:
Jeg er startet i det små, og som det aller første fik jeg anskaffet mig 3 code cylinders til flightsuiten's lomme på overarmen. Ifølge CRL'en er disse code cylinders ikke nødvendige for en 501st godkendelse, men er "optional accessories" - altså valgfrit ekstra tilbehør. Jeg vil dog gerne have dem, da jeg personligt synes de lige giver lidt ekstra. Jeg købte disse her:
cylinders.jpg
[/align]

Jeg har købt dem af en polsk gut ved navn Przemysław Grzesiak. Jeg er okay tilfreds med dem. De kan også købes hos bl.a. Elvis Trooper, som jeg også fik anbefalet. Prislejet er nogenlunde det samme.

IMPERIAL HAT:
Her fik jeg anbefalet at snakke med tyske Fiona Messer, der har Miss Tusken Designs. Fiona laver hver hat efter kundens egne mål, og de Danish Garrison-medlemmer, jeg havde snakket med, anbefalede hendes produkt. Og som sagt, så gjort:
hat.jpg
[/align]

Jeg er MEGET tilfreds med denne hat. Den ser godt ud og føles virkelig lækker, så jeg vil klart anbefale Fiona's produkt til andre også. Jeg valgte at få den leveret med greeblie/code disc, men hun sælger også hattene uden, hvis man er mere interesseret i det. Der var lidt ventetid på den pga travlhed, men det var klart ventetiden værd :) Fiona er i øvrigt også leveringsdygtig i nogle støvler, men støvlesnakken tager vi på et senere tidspunkt ;)

WORDS OF WISDOM:
Til andre newbies derude: Jeg har brugt meget tid på at snakke med flere forskellige medlemmer af Danish Garrison - både online samt IRL. Min største frygt var (og er) at bruge en masse tid og penge på noget, som måske alligevel ikke kan godkendes. Derfor tjekker jeg hele tiden op på mine valg og snakker med folk, der ved noget om sagerne. Jeg er blevet meget godt modtaget af hver eneste en, som jeg har rettet henvendelse til, og jeg har fået en masse gode tips, links og uvurderlig viden. Snak endelig med de godkendte medlemmer - de bider ikke, men hjælper hjertens gerne os andre på vej :)

Det var de første spæde skridt - flere er på vej, og jeg skal nok skrive om dem så snart det bliver aktuelt :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

61815
Indlæg: 387
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 17:16

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 61815 »

Ser dælme godt ud Søren.

Du ved, at du som altid kan skrive eller ringe til mig, hvis du er i tvivl om noget. Jeg har efterhånden hjulpet en del tie's igennem processen. Du er rigtig godt på vej!
Troops 2013 / 5 including Legoland 2013
Troops 2014 / 12 including Legoland 2014
Troops 2015 / 10 including Legoland 2015
Troops 2016 / 15 including Legoland 2016
Troops 2017 / 16 including Legoland 2017

Imperial gunner
ANH Tie pilot
AT-ST driver

Brugeravatar
23475
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 698
Tilmeldt: ons 11 jan 2017, 20:42
Kontakt:

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 23475 »

Hej Soenie, Det ser allerede godt ud, din byggetråd ;-) Glæder mig til at følge det, og bare kom med alle detaljerne ;-) (Jeg kunne måske også være interesseret i at høre hvad tingene har kostet). Lige nu har jeg ikke planer om en ny kostume build, men når den tid kommer er det muligt at det bliver en TIE, ;-) jeg har ikke taget den enlige beslutning endnu ;-)
God arbejdslyst
"I am a stormtrooper. My skin is my armor. My face is my helmet. My name is my number."

TK/TA 23475
ANH Stormtrooper - stunt
ICAT Driver V1-V2

GWL team 2018-2023
Troops:85

https://www.instagram.com/tk23475/

Brugeravatar
75128
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 273
Tilmeldt: tirs 30 aug 2016, 09:38
Geografisk sted: Lolland

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 75128 »

Hvor er du fantastisk!! Jeg er meget ked af at jeg ikke har lavet en bygge tråd til tie... (Som er lige ved at være færdig btw...) Jeg bliver bare så ivrig og så får jeg bygget en masse.... Uden at ta' nok billeder.. :(

Du må endelig sige til hvis jeg kan hjælpe dig med noget... Det er ikke så længe siden jeg selv har været hele turen igennem...

Ps.
Man kan aldrig få for mange detaljer.. Tænk nu hvis du har et trick i ærmet som andre ikke har tænkt på.. ;)

Go vind!
Ti-75128
"So you want to make a difference? Trust me, you’re gonna love it.”

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 19604 »

Tak for de pæne ord, folkens

Jesper: Yep, I know... jeg skal nok skamløst bruge jer alle Du var den første 501st-person jeg nogensinde snakkede med i Legoland for nogle år tilbage, så et eller andet sted er det hele din skyld Hvis der pludselig en dag står en arrig rødhåret furie foran din hoveddør, så er det nok bare min kone der vil vide hvorfor jeg bruger mine penge på dette her

Emir: Takker - og beklager, jeg skal nok huske priser fremover. Jeg gav $40 for code cylinders inkl. forsendelse. Hatten gav jeg €73 for, inkl code disc og forsendelse.

Mark: Jeg glæder mig MEGET til at se din færdige Pilot. Jeg er så vild med den hjelm Kunne forresten godt bruge et bælte en gang ud i fremtiden

Sendt fra min SM-A520F med Tapatalk

61815
Indlæg: 387
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 17:16

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 61815 »

Soenie skrev:Tak for de pæne ord, folkens Billede

Jesper: Yep, I know... jeg skal nok skamløst bruge jer alle Billede Du var den første 501st-person jeg nogensinde snakkede med i Legoland for nogle år tilbage, så et eller andet sted er det hele din skyld Billede Hvis der pludselig en dag står en arrig rødhåret furie foran din hoveddør, så er det nok bare min kone der vil vide hvorfor jeg bruger mine penge på dette her BilledeBilledeBilledeBillede
Det er god spas, det der Søren. Husk på, at din kone med tiden vil komme til at elske det hele, og inden du får set dig omkring, så beder hun også om at komme i dragt :-D
Troops 2013 / 5 including Legoland 2013
Troops 2014 / 12 including Legoland 2014
Troops 2015 / 10 including Legoland 2015
Troops 2016 / 15 including Legoland 2016
Troops 2017 / 16 including Legoland 2017

Imperial gunner
ANH Tie pilot
AT-ST driver

Brugeravatar
75128
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 273
Tilmeldt: tirs 30 aug 2016, 09:38
Geografisk sted: Lolland

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 75128 »

Er også lige ved at ha den færdig.. ;)

Det vare heller ikke længe før der er bælter på lager igen ;) du skal nok få besked!Billede

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
"So you want to make a difference? Trust me, you’re gonna love it.”

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: Byggetråd: TIE Reserve Pilot

Indlæg af 19604 »

BÆLTET:

Nå, så skete der langt om længe lidt mere med min TIE Reserve. I dag ankom mit bælte, som ser super lækkert ud:
baelte.jpg
[/align]

Bæltet har jeg købt af Danish Garrison's helt egen Mark Christian Rosleff. Jeg har givet kr. 350,- for det, men så er det også helt færdigt og klar til brug - det skal bare rettes til i længden og der skal laves et passende hul.

Det er bestemt også muligt at lave et bælte selv ved at købe delene andre steder rundt omkring i verden - og så selv sætte det hele sammen. Jeg har dog valgt at købe et færdigt, og det ser ud til at være et kanon produkt.

Lige fra starten af mit "build" (hvis man ellers kan kalde det dét for netop en TIE Reserve) har jeg haft et ønske om, at jeg primært skulle handle hos europæiske leverandører og propmakers - og de danske, når det har været muligt. Dette er både for at undgå for mange toldgebyrer, men også for at støtte det lokale og regionale. Det har ikke kunnet lade sig gøre hele vejen igennem, men mere om det senere.

Status er pt at alle nødvendige dele til dette kostume nu er bestilt, og så venter jeg blot spændt på posten ved havelågen. More updates to come... 8-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Besvar