hjælp til kostume

Open Forum to talk about anything other than Star Wars.

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

chrskov
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 12 aug 2020, 16:36

hjælp til kostume

Indlæg af chrskov »

Hej
Jeg hedder Christian er 22 år gammel sidder i kørestol pga. Jeg har muskelsvind.

Jeg er kæmpe star wars fan. Jeg har kendt til 501st i flere år. Og vil meget gerne være med. Men det med at lave et kostume er svært for mig. Så jeg vil høre om i vil hjælpe med det.

Mvh
Christian

Brugeravatar
19604
Danish Garrison Web Liaison
Danish Garrison Web Liaison
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 09 okt 2016, 20:54
Geografisk sted: Sdr. Omme

Re: hjælp til kostume

Indlæg af 19604 »

Hej Christian, og hjerteligt velkommen til vores forum

Har du gjort dig nogen tanker om hvilken dragt, du kunne tænke dig?

Sendt fra min SM-A705FN med Tapatalk


Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: hjælp til kostume

Indlæg af 10413 »

Hej og velkommen til.

Vi har faktisk allerede et medlem, som også sidder i kørestol - han er godkendt med en Tie Pilot ANH, så det kan sagtens lade sig gøre at være med.

Som Søren skriver, kunne det være rart at vide, hvad du selv tænker på af kostume, der er rigtig mange at vælge imellem, og en del vil kunne fungere fint for dig.

Vi har medlemmer rundt i hele DK, som står klar til at give en hjælpende hånd - hvor er du fra ?
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

chrskov
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 12 aug 2020, 16:36

Re: hjælp til kostume

Indlæg af chrskov »

10413 skrev:
lør 15 aug 2020, 19:15
Hej og velkommen til.

Vi har faktisk allerede et medlem, som også sidder i kørestol - han er godkendt med en Tie Pilot ANH, så det kan sagtens lade sig gøre at være med.

Som Søren skriver, kunne det være rart at vide, hvad du selv tænker på af kostume, der er rigtig mange at vælge imellem, og en del vil kunne fungere fint for dig.

Vi har medlemmer rundt i hele DK, som står klar til at give en hjælpende hånd - hvor er du fra ?
kunne ihvertfald godt tænke mig at være en slags clone troper(501st er min legion eller delta squad).Jeg er fra aalborg af. nærmere bestemt Gistrup:)

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: hjælp til kostume

Indlæg af 10413 »

Det bliver svært for dig at bære en clone armor, at sidde ned i den er i forvejen praktisk set umuligt - hvorvidt man kan ændre så meget i konstruktionen af armoren til, at du vil kunne sidde ned i den, der må vi have nogen af vores clone byggere på banen.

Jeg synes, at du skal prøve at gå på Legionens kostumesider og kigge der, måske du får øje på en, som du kan lide, der har knap så megen armor ? ;-)

Du kan finde siderne her : https://databank.501st.com/databank/Cos ... detachment

Selv ville jeg rigtig gerne have en stormtrooper, men måtte indse, at jeg ikke er bygget til at kunne bære sådan en, så jeg købte en biker scout, som jeg vil mene, at du også sagtens ville kunne bruge :-) - men prøv at kigge, der er rigti mange fede kostumer, både med og uden hjelm/armor.

Ålborg egnen har vi en del troopers oppe - og de holder ofte armorparty, så der kunne du jo evt. tage med og så prøve armor/hjelme og se, hvad der kan lade sig gøre.
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

chrskov
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 12 aug 2020, 16:36

Re: hjælp til kostume

Indlæg af chrskov »

Darth Nihilus (KOTOR II)
tror du han kunne lade sig gøre?

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: hjælp til kostume

Indlæg af 10413 »

Ja helt sikkert, det er et stofkostume, så den skulle ikke volde nogen problemer - bare sørg for at få den korrekte maske til den, folk har lidt med at bytte rundt på KOTOR og COFT versionen ;-)

Selv har jeg en COFT.
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

chrskov
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 12 aug 2020, 16:36

Re: hjælp til kostume

Indlæg af chrskov »

https://www.etsy.com/listing/202095118/ ... -star-wars

er denne maske fin nok? Eller hvordan finder jeg ud af hvordan masken er godkendt:)Har du kontakt til nogen, som kan hjælpe med at lave kosutmet?har en mor, som godt vil hjælpe med at sy

Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: hjælp til kostume

Indlæg af 10413 »

chrskov skrev:
søn 16 aug 2020, 16:58
https://www.etsy.com/listing/202095118/ ... -star-wars

er denne maske fin nok? Eller hvordan finder jeg ud af hvordan masken er godkendt:)Har du kontakt til nogen, som kan hjælpe med at lave kosutmet?har en mor, som godt vil hjælpe med at sy
Dit link er til COFT versionen - bedste råd jeg kan give dig er at oprette en profil til den detachment, hvor kostumet hører til : https://www.theflagshipeclipse.com/forums/ .

Der er en masse gode WIP tråde (work in progress) hvor du kan se, hvordan andre har båret sig af og fra, hvor man kan få tingene.

Du kan se, hvad dragten kræver her : https://databank.501st.com/databank/Cos ... ilus-kotor

Jeg er selv kostume-mentor på den ovenstående detachment og vil se frem til at hjælpe dig igennem. Selve dragten burde din mor kunne sy uden de store problemer, begge versioner af Nihilus er rimelige simple. Der skal bare mange meter stof til ;)
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

chrskov
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 12 aug 2020, 16:36

Re: hjælp til kostume

Indlæg af chrskov »

super, det vil jeg gøre :D :D

Besvar