AT-ST driver build

Redaktør: Garrison Captain of the Guard

Besvar
Brugeravatar
89019
Danish Garrison New Member Officer
Danish Garrison New Member Officer
Indlæg: 266
Tilmeldt: man 04 mar 2019, 19:12

AT-ST driver build

Indlæg af 89019 »

Jeg har kastet mig ud i at lave en AT-ST driver dragt, hvilket ret hurtigt blev et ambitiøst projekt, da jeg stræber efter en lvl 3 godkendelse. :D

Lister op hvad jeg har bestilt/købt indtil videre, og hvorfra:
Hjelm og goggles - Troopermaster (TMProps)
Bælte - Mark Rosleff
Støvler - Miss Tusken Designs
Compad - Klaus's Frässtüberl
E-11 - DoopyDoo's

Så jeg mangler handsker, og vinyl cogs til skuldrene på kedeldragten (flight suit).

Kedeldragten kastede jeg mig ud i selv at sy, selvom min erfaring med en symaskine er utrolig ringe :lol:
Men måske det kan være en hjælp for andre fremover at se hvordan jeg har gjort, selvom jeg langt fra er færdig, og jeg jo heller ikke er sikker på en godkendelse, den del må tiden vise.

Jeg fandt et mønster fra noget der hedder Simplicity (mønster nr. 8722), som er et kostume mønster til en kedeldragt, det har været en stor hjælp at gå ud fra, selvom der har været en del rettelser undervejs, med ting som jeg har måtte lave om, så det kunne se rigtigt ud.
CRL til denne dragt virker desværre lidt mangelfuld, da der er en del lommer på dragten, men ikke alle lommer er beskrevet med mål, trods andre lommer er beskrevet ned til mm. Så jeg har måtte "sjusse" mig frem, og har også hentet rigtig meget hjælp hos vores smadder flinke TIE piloter.
20190517_075412.jpg
Her er et billede af min måde at få en fornemmelse af størrelse og placering af lommer og detaljer, som det købte mønster ikke havde.
Der blev tegnet og klippet (og bandet) rigtig meget inden jeg fandt noget jeg var tilfredst med. Og hele tiden opstod der problemer fordi der var ting jeg ikke havde taget højde for med sømrum osv.
Men jeg føler selv jeg er ved at have styr på det. Lige indtil der opstår et nyt problem :lol:

Et godt tip er, at have et opslagstavle hvor man arbejder, til at have CRL og små mønsterdele, for de bliver hurtigt væk for en.
20190518_104107.jpg
Indtil videre ser projektet sådan ud, og buksedelen er også godt med.
20190518_192745.jpg
Jeg vil forsøge at holde jer opdateret med projektet ;)

Mvh. Christel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
13243
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 1810
Tilmeldt: man 22 aug 2016, 14:01
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Re: AT-ST driver build

Indlæg af 13243 »

Stor respekt for at du kaster dig selv ud i projekte. Det er en kæmpe tilfredsstilelse at gøre det selv selv om følelsen nogen gange kan virke uoverskuelig.
Hvis du ikke allerede har gjort, forslår jeg at du oprettet en konto på: http://databank.501st.com/databank/Costuming:ACD_CRL




Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
10413
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 2853
Tilmeldt: tirs 23 aug 2016, 12:48
Geografisk sted: Broby

Re: AT-ST driver build

Indlæg af 10413 »

13243 skrev:
søn 19 maj 2019, 11:52
Stor respekt for at du kaster dig selv ud i projekte. Det er en kæmpe tilfredsstilelse at gøre det selv selv om følelsen nogen gange kan virke uoverskuelig.
Hvis du ikke allerede har gjort, forslår jeg at du oprettet en konto på: http://databank.501st.com/databank/Costuming:ACD_CRL
Du mener vel detachmenten - http://forum.armoredcavalry.net/ ;)

Super fedt at du selv er gået i gang - jeg har den her mht. lommer osv. på flightsuits, som man kan justere alt efter, hvad for et kostume, man går efter - måske har du set den allerede, men ellers kan andre måske have glæde af den.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Visas Marr/Bridge Cr/Tie res./Gunner/Jawa/Army Engi./Shadow Scout
Ret:Biker scout,Darth Traya,Tie Pilot,Darth Nihilus
TFE:mentor 2013->,Staff´16->,LCA´19->
Krayt Staff´22->, Spec. DCA´24
LHM´24
DG GML 2016-17,GHM´19-21,GMBO´21

Brugeravatar
89019
Danish Garrison New Member Officer
Danish Garrison New Member Officer
Indlæg: 266
Tilmeldt: man 04 mar 2019, 19:12

Re: AT-ST driver build

Indlæg af 89019 »

Tak :)
Det er samme detachment i linker til, og der har jeg oprettet en bruger.

Mvh. Christel

Brugeravatar
89019
Danish Garrison New Member Officer
Danish Garrison New Member Officer
Indlæg: 266
Tilmeldt: man 04 mar 2019, 19:12

Re: AT-ST driver build

Indlæg af 89019 »

Jeg har desværre ikke været super god til at tage billeder undervejs, men jeg er så småt ved at være i mål. :)

Jeg skal lige have syet det sidste færdig, men det er småting. Og så har jeg igen været ambitiøs og valgt at sy handskerne selv, som er det sidste der mangler inden jeg gør forsøget med at sende godkendelses billeder.
0.jpg
Mvh. Christel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
7995
Danish Garrison Trooper
Danish Garrison Trooper
Indlæg: 873
Tilmeldt: tirs 05 jul 2016, 23:20

Re: AT-ST driver build

Indlæg af 7995 »

Ser sku godt ud :)
I'm a grumpy old veteran!
My level of sarcasm, depends on your level of stupidity!

Besvar